Menu

Dane kontaktowe

Bank Spółdzielczy w Białobrzegach

KRS: 0000239710
NIP: 798-000-44-00
Regon: 000497325
SWIFT CODE (BIC): GBWCPLPP

B08if4984+ZvAAAAAElFTkSuQmCC

Kod SWIFT składa się z 8 lub 11 znaków i wykorzystuje się go podczas rozpoznawania konkretnej instytucji finansowej w obrocie międzynarodowym. Najczęściej używany podczas przelewów zagranicznych.

Kod BIC (Bank Identifier Code) to po prostu SWIFT. W Polsce rozpoznawalne jest określenie kod SWIFT, a na całym świecie BIC.

Numer IBAN: rachunek NRB poprzedzony literami PL (razem 28 znaków)

np. PL 49 9117 0000 0000 5555 4444 0001

Kursy walut

Dane z dnia: 2024-12-13 08:00:00
1 EUR4.2818bez zmian0.0000
1 GBP5.1979bez zmian0.0000
1 USD4.0740bez zmian0.0000

Bezpieczeństwo

Phishing

 Phishing – co to jest?

To metoda oszustwa, która polega na wysyłaniu e-maili lub SMS-ów z załącznikami czy linkami do fałszywych stron internetowych. Wiadomości mają nakłonić klienta do kliknięcia w link albo otwarcia załącznika. Następnie klient ma przekazać swoje poufne dane, np. numer PESEL, numer dowodu, adres, login i hasło do bankowości internetowej czy numer karty płatniczej.

Co ważne, oszuści mogą podszywać się pod pewne osoby lub firmy. Chcą uśpić czujność klienta, więc dbają o to, aby skala podobieństwa była jak największa. Fałszywe strony wyglądają łudząco podobnie do stron znanych firm.

Dbaj o bezpieczeństwo i nie daj się oszustom! 

Zachowaj ostrożność i dowiedz się więcej o phishingu => www.sgb.pl/phishing

Pamiętaj! Jeśli coś budzi Twoją wątpliwość lub nie działa jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się z naszym Bankiem w godzinach pracy Banku lub zadzwoń na Infolinię SGB, czynną 24/7:

  • 800 888 888 (bezpłatne połączenie)
  • 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).

Czego najczęściej dotyczą fałszywe wiadomości?

  • niewielkiej kwoty, którą trzeba dopłacić do przesyłki
  • bonów, kuponów oraz innych darmowych „nagród”, które można zdobyć
  • podejrzanych logowań na koncie
  • problemów z kontem lub płatnością
  • niekompletnych danych, które należy potwierdzić
  • niezapłaconej faktury, którą trzeba opłacić.

Jak przebiega takie oszustwo?

  • Klient dostaje e-maila lub SMS-a. Wiadomość wygląda jak ze znanej mu firmy.
  • Klient ma pilnie zalogować się na stronę banku przez link z wiadomości. Najczęściej po to, aby odebrać rzekome pieniądze.
  • Link przekierowuje go na fałszywą stronę, która przypomina stronę jego banku.
  • Klient loguje się – podaje swoje dane oraz kod z SMS-a.
  • Potem ma wpisać kolejne kody SMS, aby zaktualizować swoje dane.
  • Widzi komunikat o błędzie, więc wpisuje je kilka razy.
    Warto pamiętać: zawsze trzeba dokładnie czytać kody SMS – czy treść powiadomienia z kodem odpowiada temu co klient akurat chce zrobić na stronie? 
  • Oszust dostał dostęp do konta klienta. Od teraz może się na nie logować i z niego korzystać, np. zlecać przelewy czy wypłacać pieniądze z bankomatu za pomocą BLIKA.

Jak się chronić?

  • Warto pamiętać o zasadzie ograniczonego zaufania. Zanim klient kliknie w link lub pobierze jakiś plik, powinien się upewnić się, że pochodzą one z zaufanych źródeł.
  • Powinno się filtrować spam i zainwestować w oprogramowanie antywirusowe, najlepiej z modułem antyphishingowym. Taki moduł analizuje odwiedzane witryny i sprawdza czy nie są to fałszywe strony.
  • Należy czytać powiadomienia push z aplikacji bankowych i na bieżąco kontrolować przelewy na koncie.

Wróć

Odnośniki

Informacje kontaktowe

Centrala Banku Spółdzielczego w Białobrzegach

ul. Szkolna 6
26-800 Białobrzegi

tel: +48 613 27 85 - Sekretariat
+48 613 45 56 - Kadry
e-mail: sekretariat@poczta.bsbialobrzegi.pl
Identyfikator E-doręczenia: AE:PL-67333-50237-VGFAS-24

  • Depozyty gwarantuje BFG
  • -
[obiekt mapy] Lokalizacja na mapie: Bank Spółdzielczy w Białobrzegach