Menu

Dane kontaktowe

Bank Spółdzielczy w Białobrzegach

KRS: 0000239710
NIP: 798-000-44-00
Regon: 000497325
SWIFT CODE (BIC): GBWCPLPP

B08if4984+ZvAAAAAElFTkSuQmCC

Kod SWIFT składa się z 8 lub 11 znaków i wykorzystuje się go podczas rozpoznawania konkretnej instytucji finansowej w obrocie międzynarodowym. Najczęściej używany podczas przelewów zagranicznych.

Kod BIC (Bank Identifier Code) to po prostu SWIFT. W Polsce rozpoznawalne jest określenie kod SWIFT, a na całym świecie BIC.

Numer IBAN: rachunek NRB poprzedzony literami PL (razem 28 znaków)

np. PL 49 9117 0000 0000 5555 4444 0001

Kursy walut

Dane z dnia: 2025-06-30 15:00:00
1 EUR4.2419bez zmian0.0000
1 GBP4.9546bez zmian0.0000
1 USD3.6164bez zmian0.0000

Bezpieczeństwo

Seniorze nie daj się oszukać!

Jak wynika z informacji przekazywanych przez Policję, obecnie obserwowany jest duży wzrost aktywności przestępców dokonujących oszustw metodą „na legendę”- głównie na szkodę osób starszych i samotnych:

  1. na pracownika poczty lub ZUS-u, a następnie na policjanta
  2. na funkcjonariusza CBŚP
  3. na wypadek
  4. na prokuratora i policjanta
  5. na policjanta
  6. na pracownika Banku
  7. na żołnierza i biznesmena

1)    Na pracownika poczty lub ZUS-u, a następnie na policjanta
W pierwszej kolejności do potencjalnego pokrzywdzonego dzwoni osoba informująca, że ma do przekazania listy z ZUS lub poczty, ale adresy są błędne. Rozmowa prowadzona jest w taki sposób, aby uzyskać od pokrzywdzonego aktualny adres zamieszkania, który będzie potrzebny oszustom na późniejszym etapie przestępstwa. Kolejny etap to telefon od osób podających się za funkcjonariuszy Policji, którzy informują, że na poczcie lub w ZUS-ie działa grupa przestępcza, która okrada starsze osoby. Ponadto dzwoniący będą próbowali wmówić szczególnie osobom starszym, że trzymane w domu i na koncie bankowym oszczędności są zagrożone, a oni pomogą je uchronić przed utratą. W celu zabezpieczenia majątku pokrzywdzonego sprawca poleca mu wyrzucenie oszczędności przez okno bądź przekazanie „policjantowi”.
Pod żadnym pozorem nie wykonujmy poleceń od osób, które do nas dzwonią, a których nie znamy! Nie przekazujmy im swoich danych osobowych, ani tym bardziej oszczędności.

 2)    Na funkcjonariusza CBŚP
Sprawcy dzwonią do pokrzywdzonego i przedstawiają się jako wysocy rangą oficerowie CBŚP, którzy prowadzą akcję przeciwko osobom dokonującym włamań do mieszkań. Informują pokrzywdzonego, że jego mieszkanie jest obserwowane przez włamywaczy i polecają mu spakowanie pieniędzy, a następnie wyrzucenie ich przez okno bądź przekazanie „funkcjonariuszowi”.

 3)    Na wypadek
Sprawcy dzwonią, przedstawiając się jako funkcjonariusze Policji i informują pokrzywdzonego, że członek jego rodziny spowodował wypadek i potrącił na pasach np. kobietę w ciąży, która w tej chwili walczy o życie w szpitalu. Oszuści informują, że aby uniknąć aresztowania osoby najbliższej, potrzebna jest kaucja np. w wysokości 200 000 złotych. Sprawcy informują, że na miejsce wysłany będzie adwokat bądź kurier, któremu należy przekazać oszczędności. Po przekazaniu kontakt urywa się.

 4)    Na prokuratora i policjanta
Sprawcy podają się za pracowników prokuratury i policjantów, informując pokrzywdzonego o prowadzonych działaniach mających wyeliminować grupy przestępcze w bankach, w których pokrzywdzony ma konto. Celem ochrony pieniędzy przed przestępcami polecają wypłatę gotówki i przekazanie jej osobie, która przyjdzie na miejsce celem zabezpieczenia ich na czas prowadzonych czynności. Po przekazaniu pieniędzy kontakt urywa się.

 5)    Na policjanta
Do osoby dzwoni zdenerwowany „policjant”. Pyta, dlaczego osoba pomimo wysłanego wezwania nie stawiła się w jednostce Policji. Informuje, że zatrzymano osobę, która posiadała kilka podrobionych dowodów osobistych, w tym dowód z danymi ofiary. Z uzyskanych od zatrzymanego informacji wynika, że przestępcy znają również dane bankowości internetowej/założyli konto bankowości internetowej ofiary i za chwilę ma dojść do włamania na konto. Proszą, aby osoba wybrała
nr 112 (bez odkładania słuchawki), gdzie dyżurny potwierdzi dane dzwoniącego „policjanta”. Następnie rozpoczyna się „policyjna akcja”, w trakcie której osoba ma przelać/wypłacić pieniądze z konta.

 6)    Na pracownika Banku
Sprawcy dzwonią przedstawiając się za pracowników Banku informując o odnotowanym wniosku kredytowym. Gdy pokrzywdzony zaprzecza, że takowy złożył, sprawcy informują, że należy zgromadzone środki przelać na rachunek techniczny celem
uniknięcia utraty środków. Polecają wypłatę pieniędzy i wpłatę poprzez wpłatomat na wygenerowany kod BLIK, bądź w rozmowie telefonicznej podają rachunek bankowy, na który bezpośrednio trafiają pieniądze pokrzywdzonego.

 7)    Na żołnierza i biznesmena
Sprawcy podszywają się np. pod amerykańskich żołnierzy lub bogatych biznesmenów, którzy szukają miłości w Internecie. Nawiązują kontakt z ofiarami poprzez portale randkowe lub społecznościowe i budują z nimi relację opartą na zaufaniu i uczuciu. Następnie proszą o pomoc finansową, np. na opłacenie biletu lotniczego do Polski, na opłacenie cła za paczkę z wartościowymi przedmiotami, na pokrycie kosztów leczenia lub uwolnienia z niewoli. Gdy ofiara prześle pieniądze na konto oszusta, kontakt z nim urywa się.

Informacje kontaktowe

Centrala Banku Spółdzielczego w Białobrzegach

ul. Szkolna 6
26-800 Białobrzegi

tel: +48 613 27 85 - Sekretariat
+48 613 45 56 - Kadry
e-mail: sekretariat@poczta.bsbialobrzegi.pl
Identyfikator E-doręczenia: AE:PL-67333-50237-VGFAS-24

  • Depozyty gwarantuje BFG
  • -
[obiekt mapy] Lokalizacja na mapie: Bank Spółdzielczy w Białobrzegach